Szkolenie : ROZLICZANIE PRACOWNICZYCH PLANÓW KAPITAŁOWYCH PO ZMIANACH W 2023 roku
Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.
Zaufali nam :





Cel szkolenia:
- Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty rozliczeń po stronie pracodawców i pracowników
- Szkolenie zapewnia poznanie problemów praktycznych, które mogą się pojawić w pierwszych miesiącach funkcjonowania PPK
Korzyści dla uczestników:
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie nowych regulacji oraz problemów praktycznych związanych z nowymi uregulowaniami
- Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty zmian z podkreśleniem zmian niekorzystnych dla podatnika (powodujących ewentualne ryzyko podatkowe) oraz zmian umożliwiających zmniejszanie zobowiązań podatkowych (optymalizacja podatkowa).
Profil uczestnika:
- Główni Księgowi i księgowi;
- pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
- pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników ;
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
Program szkolenia
- Rezygnacja z PPK w 2023 r.:
- Podmioty zobowiązane do zbierania ponownie druków;
- Termin na ponowną rezygnację z PPK;
- Skutki przekroczenia terminu na złożenie rezygnacji;
- Obowiązki pracodawcy związane z rezygnacją z PPK;
- Forma składania rezygnacji.
- Zmiany w rozliczaniu PPK wprowadzone od czerwca 2022 r.:
- Zmiana definicji podmiotu zatrudniającego;
- Nowe uprawnienia PIP, w tym nakładanie kar w zakresie nieprawidłowości funkcjonowania PPK;
- Obowiązki dla mikroprzedsiębiorców w stosunku do PFR;
- Zawieranie umów o prowadzenie PPK przez osoby 55+ – doprecyzowania zasad;
- Zmiany terminów na składanie oświadczeń przez uczestnika PPK oraz na składanie deklaracji dotyczących PPK;
- Ujednolicenie terminu dokonywania wpłat do PPK;
- Wprowadzenie możliwości wycofania nienależnych wpłat do PPK.
- Wyliczanie okresu do zgłoszenia do PPK:
- ZMIANA TERMINU i wprowadzenie okresu od 14 dni do 10-tego po upływie 3 miesięcy;
- Kiedy obowiązuje okres 14-dniowy?
- Jak liczyć okres od dnia zgłoszenia przez osobę zatrudnioną wniosku o objęcie PPK?
- Zatrudnienie w trakcie miesiąca – zasady wyliczeń;
- Ponowne zatrudnienie w ciągu 12 miesięcy – sposoby wyliczania;
- Zatrudnienie na przełomie roku – co z 3-miesięcznym okresem?
- Zawarcie umowy cywilnoprawnej a następnie umowy o pracę;
- Przekształcenie pracodawcy, połączenie, przeniesienie pracownika – sytuacje wyjątkowe.
- Naliczanie składek od pracownika:
- Pojęcie wynagrodzenia brutto;
- Wynagrodzenie za czas choroby a składka PPK;
- Zasiłki – czy podlegają PPK?
- Dodatki do wynagrodzenia, premie a postawa naliczania PPK;
- Świadczenia w naturze – czy naliczać PPK?
- Składka obniżona niż 2% – problemy praktyczne;
- ZMIANA terminu na wpłaty do PPK.
- Naliczanie składek od pracodawcy:
- Sposób wyliczania 1,5%;
- Wpłata składki w następnym miesiącu a moment uzyskania przychodu z tytułu składki pracodawcy;
- Zwolnienia pracodawcy z obowiązku wpłaty składek;
- Zawarcie i rozwiązanie umowy o prowadzenie PPK a rozliczanie wpłat:
- Moment zawarcia umowy a pierwsza składka do PPK;
- ZMIANA – jednolicenie terminu dokonywania wpłat do PPK pierwszej i kolejnych składek do PPK;
- Wynagrodzenie wypłacane ostatniego dnia miesiąca, do 10-tego, z góry a pobieranie składek do PPK;
- Pobranie składki od pracownika a wpłata do PPK – przykłady praktyczne;
- Rezygnacja z PPK w trakcie miesiąca a rozliczenie pobranej składki od pracownika;
- Dopłata pracownikowi wynagrodzenia w razie rezygnacji – czy możliwe?
- Data rezygnacji a data wpłat pełnych składek do PPK;
- Rozwiązanie umowy o pracę a rozliczenie PPK.
- Naliczanie podatku dochodowego:
- Zwolnienie z podatku PIT opłaty powitalnej i wpłat rocznych;
- Część pracodawcy a przychód podatkowy;
- Moment uzyskania przychodu podatkowego przez pracownika z tytułu wpłat pracodawcy;
- Przykłady wyliczeń przychodu wg stawki 17%, 32% – zasady wyliczeń;
- Wykazanie w PIT-11 wpłat dokonywanych przez pracodawcę.
- Problemy praktyczne związane z rozliczaniem PPK:
- Systemy płacowe a program o rozliczania PPK;
- Dane przekazywane do PPK przez pracodawcę;
- Korekty wynagrodzenia a wpłaty do PPK;
- Praca na kilku etatach przez pracownika a wpłaty do PPK;
- Sposoby kontrolowania wpłat przez organ nadzoru;
- Komornik a wpłaty do PPK;
- Brak wpłaty – konsekwencje praktyczne.
- Dyskusja z Uczestnikami.
Informacje organizacyjne:
- szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
- dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
- w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).