Szkolenie : KASA ZAPOMOGOWO – POŻYCZKOWA – aktualne problemy w 2024 r.
Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.
Zaufali nam :
Korzyści dla uczestników:
- Kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem i rozliczaniem KZP po zmianach,
- Omówienie zmienionych przepisów prawnych,
- Poznanie nowych praktycznych konsekwencji zmian w zakresie ZKP,
- Przedstawienie szczegółowych uregulowań dla władz KZP.
Profil uczestnika:
- Członkowie zarządu, komisji rewizyjnych KZP,
- Pracowników działów księgowości,
- Pracowników rozliczających KZP,
- Członków KZP.
Program szkolenia
- Dokumenty związane z KZP – przykłady:
- Gospodarka finansowa KZP: fundusz oszczędnościowo – pożyczkowy, rezerwowy, zapomogowy, inne;
- Plan kont i zasady księgowań;
- Dokumenty księgowe, w tym wyciągi bankowe, wydatki KZP;
- Polityka rachunkowości KZP;
- Przykładowe księgowania;
- Instrukcja obiegu dokumentów;
- Dokumenty Walnego Zebrania: uchwała zatwierdzająca sprawozdanie finansowe (przykładowy wzór).
- Dokumenty Zarządu: uchwała przedkładana walnemu zebraniu członków do zatwierdzenia sprawozdania finansowego (przykładowy wzór).
- Sprawozdanie finansowe za 2023 r. – elementy obowiązkowe po zmianach;
- Bilans (przykładowy wzór).
- Rachunek zysków i strat – czy powinien być wypełniany jeżeli zakład pracy zobowiązany jest do pokrywania kosztów związanych z działalnością KZP?
- Informacja dodatkowa (przykładowy wzór).
- Inwentaryzacja na koniec roku: czy obowiązkowa dla: kasy, środków trwałych itp. ? (przykładowe wzory).
- Protokół komisji rewizyjnej ( przykładowy wzór ).
- Inne dokumenty wymagane ustawami ( przykładowy wzór );
- Terminy sporządzania i zatwierdzania sprawozdania finansowego.
- Czy zatwierdzone sprawozdania finansowe podlegają wysłaniu do KRS-u lub innej instytucji?
- Funkcjonowanie KZP po zmianach:
- Organy KZP i ich obowiązki: Zarząd, Komisja Rewizyjna, Walne zebranie członków lub delegatów;
- Upoważnienie do przetwarzania danych dla członków i osób uposażonych;
- Współpraca z Pracodawcą – zasady;
- Umowa z pracodawcą – przykładowe uregulowania;
- Organy kontrolujące KZP: związki zawodowe, pracodawca;
- Przelewy bankowe – kto ma je ponosić?;
- Wynagrodzenie za prowadzenie spraw KZP – czy przysługuje?
- Druki funkcjonujące w związku z działaniem KZP:
- Statut KZP i jego zmiany;
- Deklaracja przystąpienia do KZP;
- Wniosek o udzielenie pożyczki;
- Upoważnienie do przetwarzania danych dla członków i osób uposażonych;
- Wniosek o wykreślenie się;
- Rozpatrywanie wniosków o przyznanie pożyczki – problemy praktyczne;
- Wniosek o częściowe wycofanie wkładów – czy obowiązkowy druk?
- Informacje o stanie konta – kto i kiedy przekazuje?
- Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania KZP:
- Dokumenty papierowe a elektroniczne zasady wprowadzania;
- Zasady związane z RODO;
- Upoważnienia dla osób przetwarzających dane osobowe;
- Zdolność sądowa KZP i dochodzenie niespłaconych pożyczek;
- Zaliczanie do kosztów podatkowych zakładu pracy wydatków ponoszonych na funkcjonowanie KZP;
- Zasady potrącenia z wynagrodzenia zadłużenia pracownika w stosunku do KZP;
- Rozliczenie pracownika po wygaśnięciu stosunku pracy i opuszczenia KZP;
- Zadłużenia członków KZP – coraz większy problem praktyczny;
- Ogłoszenie upadłości konsumenckiej a wpływ na funkcjonowanie w KZP;
- Zajęcia komornicze wkładów członków KZP.
- Pytania uczestników.
Informacje organizacyjne:
- szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
- dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
- w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).