Szkolenie : Podatkowe zamknięcie 2024 roku i sprawozdawczość za 2024 r.

Nazwa Szkolenia :


Podatkowe zamknięcie 2024 roku i sprawozdawczość za 2024 r.

Miejsce Szkolenia :


Webinaria - szkolenia online,

Data Szkolenia :


27-01-2025
9:00 - 14:00

Cena Szkolenia :


390,00 zł + 23% VAT od osoby

Prowadzący Szkolenie :

Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 19-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno – podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi – Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: “Dokumentacja VAT”, „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” – wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.

Zaufali nam :

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z ze zmianami w rozliczaniach podatku CIT za 2024 r. oraz nowymi obowiązkami sprawozdawczymi związanymi z zamknięciem roku podatkowego a wynikającymi z uregulowań prawa.
  • Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy związane z rozliczaniem podatku dochodowego, składaniem zeznań i deklaracji podatkowych.
  • Na szkoleniu zostanie przedstawiony także zarys zmian od 2025 r. – w tym obowiązek wysyłania ksiąg do US w formie JPK.

 

Korzyści dla uczestników:

  • Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej ze sporządzaniem rozliczeń podatkowych za 2024 r. i zatwierdzaniem sprawozdań finansowych według zasad obowiązujących w 2024 r.
  • Szkolenie charakteryzuje praktyczne podejście do problemów pojawiających się w związku z zamknięciem roku oraz wysyłaniem dokumentów do KRS i jest w dużej mierze oparte na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.

 

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości dokonujący sporządzania i wysyłania formularzy i sprawozdań;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe dokonywanie rozliczeń w firmie i ich wysyłanie do KRS.

Program szkolenia

  1. Wyliczanie podatku minimalnego – NOWY podatek za 2024 r.:
    • Podmioty zobowiązane;
    • Wyłączenia podmiotowe z obowiązku;
    • Wskaźnik uzależniony od stosunku dochodu do przychodu;
    • Zasady wyliczania dochodu na potrzeby podatku minimalnego, w tym doliczanie wynagrodzeń, amortyzacja itp. do dochodu;
    • Obliczanie wskaźnika za 3 ostatnie lata w celu zweryfikowania obowiązku wyliczenia podatku minimalnego;
    • Wysokość podatku minimalnego i zasady jego wyliczeń;
    • Przykłady praktyczne stosowania obliczeń podatku minimalnego;
    • NOWY druk CIT-M – wyliczenie i wykazanie podatku minimalnego.
  1. Inne wyliczenia podatkowe związane z zamknięciem roku 2024:
    • Przychody z zysków kapitałowych i przychody z pozostałej działalności – zasady stosowania;
    • Rozliczanie przychodów (straty) z otrzymanej dywidendy, zbycia udziałów, pożyczki partycypacyjnej;
    • Stawka podatku CIT 9% i 19% – zasady stosowania i wyłączenia z możliwości stosowania obniżonych stawek;
    • Podatek minimalny liczony od wartości nieruchomości – podmioty zobowiązane i zasady wyliczeń;
    • Podatek od przerzuconych dochodów wg nowych zasad i limit kosztów płaconych na rzecz zagranicznych podmiotów powiązanych;
    • Obowiązek udowodnienia przez podatnika braku konieczności zapłat podatku od przerzuconych dochodów;
    • Pojęcie i obowiązki rozliczeniowe spółki nieruchomościowej;
    • Podatek: TAX exit;
    • Podatek 5% od przychodów ze zbycia kwalifikowanych praw własności intelektualnej – zasady stosowania w odniesieniu do najnowszego stanowiska MF;
    • Koszty finansowania dłużnego w zmienionym brzmieniu.
  1. Obowiązkowe oświadczenia i druki składane przez podmioty trzecie w celu dokonania prawidłowych rozliczeń podatkowych:
    • Oświadczenia składane przez nierezydentów na potrzeby ustalenia obowiązków na gruncie podatku od przerzuconych dochodów;
    • Oświadczenie o rzeczywistym beneficjencie należności;
    • Oświadczenie nierezydenta o braku stosowania zwolnienia z podatku dochodowego – składane na potrzeby rozliczania podatku u źródła;
    • Certyfikat rezydencji – forma i treść;
    • Oświadczenie o posiadanej dokumentacji podatkowej cen transferowych.
  2. Rozliczenie kosztów uzyskania przychodów i NKUP za 2024 r. – najczęściej spotykane problemy:
    • Koszt podatkowy od zatrzymanego zysku – statystyczny koszt podatkowy, nie bilansowy wyliczany do max wysokości 250 tys zł.;
    • Koszty rozliczane w czasie, w tym: wynagrodzenia z umów o pracę, umów zlecenia, składki ZUS, rozliczanie RN i Zarządu;
    • Podział na koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie;
    • RMK i rezerwy;
    • Ulga na złe długi, nieściągalne wierzytelności oraz wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona – różnice praktyczne w zasadach rozliczeń;
    • Wyłączenia z KUP: PFRON, kary umowne, reprezentacja itp.
  1. Dodatkowe ulgi i rozliczenia w CIT wprowadzone Polskim Ładem i ich rozliczanie w rozliczeniu rocznym:
    • Pojęcie i stosowanie ulgi badawczo-rozwojowej na zasadach dotychczasowych i po zmianach – nowa wysokość kosztów kwalifikowanych rozliczanych w ramach ulgi B+R;
    • Ulga IBox po zmianach od 2023 r.;
    • Możliwość stosowania jednocześnie ulgi badawczo – rozwojowej i Ibox – skutki praktyczne;
    • Ulga na innowacyjnych pracowników;
    • Ulga na prototyp;
    • Ulga na robotyzację;
    • Rozliczenie kosztów na działalność sportową, kulturalną, wspierającą szkolnictwo wyższe;
    • Ulga na działania promocyjne.
  1. Omówienie druków i formularzy:
    • CIT-8 i załączniki do druku, w tym CIT-8/0, CIT-D, CIT-BR;
    • CIT 8ST a praca zdalna – zasady wypełniania;
    • Druki rozliczające podatek u źródła: IFT-1R, IFT-2R, IFT-3R, PIT-8AR, CIT-10Z;
    • Druki rozliczające podmioty powiązane: TPR-C, TPR-P;
    • Druki rozliczające ulgi: CIT-CSR, CIT-IP, CIT-RB;
    • Rozliczanie dodatkowych wyliczeń podatkowych: CIT-MIT, CIT- IP, CIT-PD, CIT-N;
    • Rozliczanie schematów podatkowych – zasady wypełniania druków MDR-1, MDR-2, MDR-3, MDR-4;
    • Sprawozdanie dotyczące wiekowania – podstawowe zasady wypełniania;
    • Korygowanie zeznania – sposoby.
  1. Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników.

 

Informacje organizacyjne:

  • szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
  • dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
  • w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).

Wyślij formularz zgłoszeniowy lub zadzwoń 502 486 968

    Aby dokonać zgłoszenia na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych pól
















    Zwolnienie z VAT

    Wyrażam zgodę na wysyłanie faktury na wyżej podany adres email

    akceptuję regulamin szkoleń (zobacz regulamin szkoleń)

    Aby przesłać dane z powyższego formularza naciśnij przycisk „Wyślij” – na maila zgłaszającego otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia

    Aby wpisane powyżej dane wygenerować w postaci karty zgłoszeniowej do wydrukowania naciśnij przycisk „Generuj pdf”

    Copyright © 2021r by Total Expert
    Projekt i wykonanie Charasim.com - Extraseo.pl