Szkolenie : JPK_CIT – wysyłanie ksiąg do US Nowy obowiązek za 2025 r.
Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.
Zaufali nam :




Program szkolenia
- Obowiązek wysyłania ksiąg do US:
- Wysyłanie ksiąg do US w formacie XML – zasady przekształcania;
- Schemy opracowane przez Ministerstwo finansów;
- Terminy na wysyłanie JPK_CIT;
- Wysyłanie dokumentów do KRS a JPK_CIT.
- Rozporządzenie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe:
- Dane standardowe zawarte w księgach;
- Znaczniki kont;
- Nr faktur nadane w KseF a dane wysyłane do US;
- Ewidencja ŚT i WNiP wysyłane do US;
- Konta syntetyczne i analityczne a JPK_CIT.
- Przejście z wyniku finansowego na wynik podatkowy a wysyłane dane do US:
- Obowiązek wprowadzony Rozporządzeniem;
- Różnice trwałe i przejściowe a dane wysyłane do US;
- Konta pozabilansowe jako konieczność dostosowania systemów do obowiązku zawartego w Rozporządzeniu;
- Przychody podatkowe z lat poprzednich;
- Przychody lat następnych;
- Koszty uzyskania przychodów rozliczane kasowo – z lat poprzednich;
- Koszty podatkowe lat następnych.
- Problemy praktyczne związane z wdrażaniem systemu:
- Zasady księgowań a problemy z generowaniem plików;
- Wysyłanie dokumentów związanych z księgowaniem: dokumenty magazynowe, PK, itp. – czy obowiązkowe?
- Zasady amortyzacji bilansowej i podatkowej a wysyłanie danych;
- Przejście z wyniku finansowego na wynik podatkowy – czy trzeba wysyłać już za 2025 r.?
- Polityka rachunkowości i plan kont a obowiązki związane z JPK_CIT;
- Program SAP a generowanie plików;
- Korekta danych po badaniu przez biegłych rewidentów a wysyłanie JPK_CIT – czy konieczna jest ponowna wysyłka?
- Problemy z wdrożeniem systemu.
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania.
Informacje organizacyjne:
- szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
- dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
- w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).
