Szkolenie : Podatek VAT w 2020 roku z uwzględnieniem aktualnych zmian

Nazwa Szkolenia :


Podatek VAT w 2020 roku z uwzględnieniem aktualnych zmian

Miejsce Szkolenia :


Webinarium - szkolenie online

Data Szkolenia :


20-07-2020
9:00-13:00

Cena Szkolenia :


250,00 zł + 23% VA5

Prowadzący Szkolenie :

Małgorzata Rzeszutek - dr Małgorzata Rzeszutek - Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych. W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.

Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.

Zaufali nam :

Program szkolenia

9 – 10:30

  1. Matryca VAT od kiedy wchodzi ?
  2. Wiążąca Informacja Stawkowa (WIS):
    • o co można zapytać w trybie WIS? czy wyłącznie o stawkę podatku VAT?
    • czy WIS chroni wyłącznie podatnika, dla którego został wydany?
    • czy wydane WIS będą dostępne dla innych podatników?
    • WIS a interpretacja indywidualna,
    • omówienie wzoru wniosku o wydanie WIS – jak wypełnić wniosek?
    • jaki organ podatkowy jest właściwy dla wydania WIS?
    • jaki jest tryb zaskarżania WIS?
    • czy istnieje możliwość składania wniosków WIS przed 1 kwietnia 2020 r.?
  3. Zmiana nomenklatury statystycznej dla towarów z PKWiU na CN:
    • jak ustalić CN towaru?
    • czy istnieje powiazanie pomiędzy PKWiU a CN?
    • czy w trybie WIS można zapytać również o klasyfikację statystyczną?
  4. Zmiana stawek na niektóre towary i usługi:
    • na jakie towary i usługi zmieni się stawka podatku? – omówienie zmian w załącznikach do ustawy o VAT,
    • czy stawka VAT dla usług dotyczących budownictwa mieszkaniowego pozostanie bez zmian?
    • usługi konserwacyjne w budownictwie mieszkaniowym a stawka VAT 8%,
  5. Zmiana wykazu towarów i usług nabywanych od rolnika ryczałtowego:
    • szerszy katalog towarów i usług, które będzie można nabyć od rolnika ryczałtowego od kwietnia 2020r.
  6. Usługi gastronomiczne a stawka podatku VAT, licencje na dostawy medyczne.
  7. Darowizny wyrobów medycznych a VAT –zmiany ustawa COVID

10:45 – 12:15

  1. Import towarów od lipca 2020:
  2. Rozszerzenie możliwości rozliczania importu towarów w procedurze uproszczonej – korzystniejsze rozliczenie podatku VAT od importu towarów:
    • rozliczenie importu towarów w procedurze zwykłej, a w procedurze uproszczonej,
    • dotychczasowe zasady stosowania procedury uproszczonej,
    • na czym będą polegać ułatwienia w procedurze uproszczonej od lipca 2020 r.

III. Faktury do paragonów od 2020:

  1. Nowe zasady wystawiania faktur do paragonów od 1 stycznia 2020r.:
    • jak będą wykazywane w JPK faktury do paragonów?
    • kiedy można wystawić fakturę z NIP do paragonu?
    • wystawianie faktur do sprzedaży zafiskalizowanej w 2019r.
    • faktura do paragonu z NIP – problematyczne sytuacje po stronie nabywcy,
    • sankcje z tytułu wystawienia faktury z NIP do paragonu nie zawierającego NIP,
    • sankcje z tytułu odliczenia VAT z faktury z NIP do paragonu nie zawierającego NIP,
    • zasady dokumentowania sprzedaży w przypadku posiadania kasy fiskalnej bez możliwości wprowadzenia NIP.
  2. Jak prezentować paragony z NIP w JPK?

12:30 – 14:00

  1. Nowa struktura JPK_VAT, likwidacja deklaracji VAT-7, zmiany w informacji podsumowującej VAT-UE:
  2. Podatnicy stosujący nowe JPK_VAT miesięczne i kwartalne
  3. Likwidacja deklaracji VAT-7 wraz z załącznikami.
  4. Sformalizowane zasady prowadzenia ewidencji sprzedaży i zakupów.
  5. Struktura pliku JPK_VAT – część deklaracyjna i ewidencyjna.
  6. Nowy zakres danych w ewidencji sprzedaży:
    • nowe oznaczenia dowodów sprzedaży,
    • zakres danych przy eksporcie towarów,
    • oznaczanie poszczególnych rodzajów transakcji,
    • oznaczenia grup towarów i usług.
  7. Zakres danych w ewidencji zakupów:
    • dane wynikające z dokumentów zakupu/dokumentów celnych/deklaracji importowych,
    • oznaczenia dokumentów zakupu.
  8. Korekty części ewidencyjnej lub deklaracyjnej JPK_VAT.
  9. Możliwość wezwania przez urząd skarbowy do korekty JPK_VAT i konsekwencje niedokonania korekty.
  10. W jakim terminie podatnik jest obowiązany skorygować JPK_VAT w sytuacji, gdy sam zauważy błąd.
  11. Zmiany we wzorze informacji podsumowującej VAT-UE.

 

Informacje organizacyjne:

  • szkolenie będzie zorganizowane w formie webinarium w formule online. Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z internetem.
  • dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową,
  • w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).

Opinie o szkoleniu

Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie, osoba prowadząca posiada bardzo dużą wiedzę na temat przeprowadzanego szkolenia. Wykładowczyni nawiązuje dobry kontakt z uczestnikami szkolenia oraz odpowiada na pytania zadane przez uczestników w sposób zrozumiały. 

Joanna K.

Centrum Usług Wspólnych w Rybniku

 

Polecam szkolenie. Wiedza merytoryczna szkolącej ogromna. Świetnie prowadzi szkolenie.

Aleksandra Zniszczoł

Gmina Marklowice

 

Bardzo profesjonalna wykładowczyni. W prosty, czytelny i zrozumiały sposób przedstawia wiedzę

Mariola Bednarczyk

Gmina Sośnicowice

 

Dzisiejsze szkolenie bardzo fajne. Prowadząca potrafi przekazać informację i podzielić się wiedzą.

Katarzyna Fiuk

Gminny Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Lyskach

 

Obszerna wiedza wykładowczyni, wyczerpujące odpowiedzi, łatwość nawiązywania kontaktu.

Urszula Wita

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

 

Szkolenie na wysokim poziomie, ogromna wiedza osoby prowadzącej.

Sylwia Wyleżoł

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

 

 

Szkolenie było bardzo przydatne, szczególnie dla osób, które są zainteresowanie tematem VAT.

Danuta Banasik

HUTA ,,POKÓJ” S.A.

 

Profesjonalne szkolenie prowadzone w sposób logiczny, jasny, pozwalający rozwiać wątpliwości.

Kinga Kochanek-Klekowska

Kotrak S.A.

 

Szkolenie bardzo dobre pod względem merytorycznym. Miła atmosfera. Bardzo rzeczowe pytania i odpowiedzi. Ciekaw materiały i przygotowanie osoby prowadzącej.

Danuta Banasik

HUTA „POKÓJ” S.A.

 

Szkolenie na wysokim poziomie. Szkolenie prowadzone interesująco i wyczerpująco w zakresie przewidzianego programu szkoleniowego. Duża pomoc ze strony prowadzącego przy rozwiązywaniu indywidualnych problemów.

Agnieszka Kawecka Łaciak

Manex Sp. z o.o.

Szkolenie prowadzone na wysokim poziomie. Bardzo miła Pani prowadząca. Szkolenie dobrze zorganizowane. Dobry posiłek.

Bożena Pasuto

Becker-Warkop Sp. z o.o.

 

Temat omówiony w przejrzysty sposób. Zwięźle, jak na tak szerokie zagadnienie ale z wyszczególnieniem najważniejszych aspektów.

Celina Żebrowska 

Becker-Warkop Sp. z o.o.

 

Informacje organizacyjne:

  • szkolenie będzie zorganizowane w formie webinarium w formule online. Aby wziąć udział w szkoleniu należy mieć dostęp do komputera z internetem.
  • dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas link z niezbędnym informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową,
  • w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).

 

 

Cena szkolenia: 250 zł + 23% VAT. Cena obejmuje: dostęp do platformy e-lernigowej w czasie rzeczywistym, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika.

(Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT)

Zgłoszenia można dokonać poprzez stronę internetową www.totalexpert.pl ewentualnie wysyłając kartę zgłoszenia na adres: biuro@totalexpert.pl lub faxem na nr: 32/720 24 24.

 

 

Wyślij formularz zgłoszeniowy lub zadzwoń 502 486 968

Aby dokonać zgłoszenia na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych pól
















Zwolnienie z VAT

Wyrażam zgodę na wysyłanie przypomnienia o szkoleniu przez SMS

akceptuję regulamin szkoleń (zobacz regulamin szkoleń)

Aby przesłać dane z powyższego formularza naciśnij przycisk „Wyślij” – w ciągu 48 godzin otrzymasz na maila zgłaszającego potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia

Aby wpisane powyżej dane wygenerować w postaci karty zgłoszeniowej do wydrukowania naciśnij przycisk „Generuj pdf”

Copyright © 2019r by Total Expert
Projekt i wykonanie Charasim.com - Extraseo.pl