Szkolenie : Nowelizacja VAT. Jak przygotować się do kolejnych zmian w VAT w 2021r., aby uniknąć korekt i sankcji?

Nazwa Szkolenia :


Nowelizacja VAT. Jak przygotować się do kolejnych zmian w VAT w 2021r., aby uniknąć korekt i sankcji?

Miejsce Szkolenia :


Webinarium - szkolenie online

Data Szkolenia :


25-08-2021
9:00-13:00

Cena Szkolenia :


280,00 zł + 23% VAT

Prowadzący Szkolenie :

Małgorzata Rzeszutek - Doradca podatkowy, założyciel Polskiego Instytutu Podatków i Rachunkowości, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 11-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności: w podatku VAT dla jednostek samorządu terytorialnego oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych. W latach ubiegłych uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych oraz obecnie w procesach audytu po centralizacji.

Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.

Zaufali nam :

Szkolenie uwzględnia wydane przez Ministerstwo Finansów objaśnienia podatkowe
i pokazuje ich zastosowanie w rozliczeniach VAT.

 Cel: zapoznanie się z nowymi zasadami rozliczeń VAT w zakresie JPK i fakturowania

 Korzyści: uzyskanie wiedzy na temat właściwego przygotowania rozliczenia JPK, ujęcia dokumentów księgowych oraz prawidłowego odliczenia podatku VAT

Program szkolenia

  1. Zmiany w JPK od 1 lipca 2021 istotne dla rozliczeń podatnika:
    • doprecyzowanie oznaczenia „GTU_01” – napoje alkoholowe,
    • zmiana brzmienia przepisu dot. oznaczenia „GTU_03” – oleje opałowe,
    • eliminacja podwójnego przypisywania oznaczeń GTU_02 i GTU_03,
    • doprecyzowanie zapisu dotyczącego dostawy folii typu stretch,
    • nowe brzmienie przepisu dot. oznaczenia „GTU_07” – pojazdy,
    • dostosowanie kodu „GTU_08” do zmian w załączniku nr 12 do ustawy VAT,
    • doprecyzowanie treści przepisu dot. oznaczenia „GTU_09” – produkty lecznicze,
    • dookreślenie oznaczenia „GTU_10” – budynki, budowle, grunty i ich części,
    • przypisanie usługom o charakterze niematerialnym oznaczonych kodem „GTU_12”, symboli PKWiU wg klasyfikacji PKWiU 2015,
    • wyłączenie wprost kodów GTU dla raportów okresowych i dokumentów wewnętrznych,
    • wykazywanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł uznanych za faktury uproszczone,
    • zmiana w zakresie oznaczenia „MPP” – mechanizm podzielonej płatności,
    • podmioty powiązane, zmiany w zakresie oznaczenia „TP” dla podmiotów powiązanych ze Skarbem Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego lub ich związkami,
    • wykazywanie paragonów z NIP,
    • wykazywanie paragonów za przejazd autostradą oraz biletów za przewóz osób – rozszerzenie możliwości odliczenia podatku.

 

  1. Zasady nowelizacji SLIM VAT 2 (planowany termin wejścia w życie 1.10.2021 r oraz 1.01.2022 r.}:
    • doprecyzowanie przepisów w zakresie transakcji łańcuchowych w przypadku gdy pierwszy w kolejności dostawca jest organizatorem transportu.
    • nowa forma zawiadomienia o rezygnacji ze zwolnienia przedmiotowego z podatku VAT przy sprzedaży budynków, budowli lub ich części.
    • wydłużenie terminu na złożenie informacji VAT-26.
    • likwidacja duplikatu faktury i wprowadzenie kolejnego egzemplarza faktury.
    • rozszerzenie możliwości zastosowania ulgi na złe długi na osoby fizyczne i podmioty zwolnione z podatku VAT będące nabywcami (dłużnikami).
    • wydłużenie terminu na skorzystanie z ulgi na złe długi do 3 lat.
    • uproszczenie treści faktury zaliczkowej.
    • wydłużenie terminu do wystawienia faktury przed sprzedażą i zapłatą do 60 dni.
    • nowe możliwości uwolnienia środków z rachunku VAT oraz nowe komunikaty przelewów do rachunków VAT.
    • duże zmiany w wystawianiu faktur korygujących.

 

  1. Pakiet e-commerce –zmiany od lipca 2021 roku:
    • implementacja do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy Rady (UE) 2017/2455 oraz dyrektywy Rady (UE) 2019/1995 dotyczących tzw. pakietu VAT e-Commerce.
    • zmiana zasad sprzedaży wysyłkowej – ujednolicenie progu na terenie całej UE.
    • wprowadzenie nowej definicja transakcji – wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO).
    • sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI).
    • zasady wystawiania faktur w przypadku WSTO oraz SOTI.
    • wprowadzenie szczegółowych zasad rozliczenia podatku w ramach OSS, IOSS oraz USZ.
    • określenie szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostaw towarów przez platformy e-commerce.
    • nałożenie na platformy e-commerce obowiązku prowadzenia dodatkowej ewidencji oraz poboru i zapłaty podatku.

 

  1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) zamiast Centralnego Rejestru Faktur:
    • co to jest KSeF i do czego ma służyć?
    • e Urząd oraz oprogramowania komercyjne do KSeF,
    • KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
    • zawiadomienie do naczelnika urzędu skarbowego o podmiotach uprawionych do dostępu do Krajowego Systemu e-Faktur w celu wystawiania faktur ustrukturyzowanych lub dostępu do nich,
    • pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF,
    • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
    • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
    • uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
    • przechowywanie faktur ustrukturyzowanych,
    • 10 letni okres przechowywania faktur i skutki z tym związane dla podatnika,
    • zwrot podatku VAT w terminie 40 dni a faktury w KSeF.

 

  1. Grupy Vatowskie, na czym ma polegać rozliczenie VAT w grupie, kto może tworzyć grupę?

 

 

Informacje organizacyjne:

  • szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
  • dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
  • w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).

 

Opinie o szkoleniu

Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie, osoba prowadząca posiada bardzo dużą wiedzę na temat przeprowadzanego szkolenia. Wykładowczyni nawiązuje dobry kontakt z uczestnikami szkolenia oraz odpowiada na pytania zadane przez uczestników w sposób zrozumiały. 

Joanna K.

Centrum Usług Wspólnych w Rybniku

Polecam szkolenie. Wiedza merytoryczna szkolącej ogromna. Świetnie prowadzi szkolenie.

Aleksandra Zniszczoł

Gmina Marklowice

Bardzo profesjonalna wykładowczyni. W prosty, czytelny i zrozumiały sposób przedstawia wiedzę

Mariola Bednarczyk

Gmina Sośnicowice

 

Dzisiejsze szkolenie bardzo fajne. Prowadząca potrafi przekazać informację i podzielić się wiedzą.

Katarzyna Fiuk

Gminny Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Lyskach

 

Obszerna wiedza wykładowczyni, wyczerpujące odpowiedzi, łatwość nawiązywania kontaktu.

Urszula Wita

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

Szkolenie na wysokim poziomie, ogromna wiedza osoby prowadzącej.

Sylwia Wyleżoł

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji

 

 

Szkolenie było bardzo przydatne, szczególnie dla osób, które są zainteresowanie tematem VAT.

Danuta Banasik

HUTA ,,POKÓJ” S.A.

Profesjonalne szkolenie prowadzone w sposób logiczny, jasny, pozwalający rozwiać wątpliwości.

Kinga Kochanek-Klekowska

Kotrak S.A.

Szkolenie bardzo dobre pod względem merytorycznym. Miła atmosfera. Bardzo rzeczowe pytania i odpowiedzi. Ciekaw materiały i przygotowanie osoby prowadzącej.

Danuta Banasik

HUTA „POKÓJ” S.A.

Szkolenie na wysokim poziomie. Szkolenie prowadzone interesująco i wyczerpująco w zakresie przewidzianego programu szkoleniowego. Duża pomoc ze strony prowadzącego przy rozwiązywaniu indywidualnych problemów.

Agnieszka Kawecka Łaciak

Manex Sp. z o.o.

Szkolenie prowadzone na wysokim poziomie. Bardzo miła Pani prowadząca. Szkolenie dobrze zorganizowane. Dobry posiłek.

Bożena Pasuto

Becker-Warkop Sp. z o.o.

 

Temat omówiony w przejrzysty sposób. Zwięźle, jak na tak szerokie zagadnienie ale z wyszczególnieniem najważniejszych aspektów.

Celina Żebrowska 

Becker-Warkop Sp. z o.o.

Wyślij formularz zgłoszeniowy lub zadzwoń 502 486 968

Aby dokonać zgłoszenia na szkolenie prosimy o wypełnienie poniższych pól
















Zwolnienie z VAT

Wyrażam zgodę na wysyłanie faktury na wyżej podany adres email

akceptuję regulamin szkoleń (zobacz regulamin szkoleń)

Aby przesłać dane z powyższego formularza naciśnij przycisk „Wyślij” – na maila zgłaszającego otrzymasz potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia

Aby wpisane powyżej dane wygenerować w postaci karty zgłoszeniowej do wydrukowania naciśnij przycisk „Generuj pdf”

Copyright © 2019r by Total Expert
Projekt i wykonanie Charasim.com - Extraseo.pl