Szkolenie : KSEF PO ZMIANACH OD LIPCA 2025
Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.
Zaufali nam :





Cel szkolenia:
- Celem szkolenia jest przedstawienie uregulowań podatkowych w zakresie KSeF po zmianach obowiązujących od lipca 2025 r.
- Szkolenie ma formę warsztatów, na których zostaną przedstawione praktyczne problemy związane z wdrażaniem KSeF.
- Szkolenie zapewnia także zapoznanie się ze zmianami prawnymi oraz z aktualnym orzecznictwem i stanowiskiem MF
Korzyści dla uczestników:
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest dostosowanie się podatników do przyszłego funkcjonowania KSeF i wyeliminowanie pojawiających się błędów w zakresie fakturowania
- Szkolenie charakteryzuje praktyczne podejście do problemów pojawiających się w na gruncie podatku VAT i jest w dużej mierze oparte na zasadzie: problem – rozwiązanie problemu.
- Szkolenie zapewnia niezbędną wiedzę praktyczną konieczną do prawidłowego rozliczania zobowiązań podatkowych oraz przedstawia możliwą optymalizację podatkową.
Profil uczestnika:
- Główni Księgowi, pracownicy księgowości dokonujący księgowań i rozliczeń podatkowych;
- Pracownicy Działów odpowiedzialnych za prawidłowe rozliczanie faktur;
- Pracownicy wystawiający faktury i inne dokumenty rozliczeniowe (noty księgowe, noty odsetkowe, itp.);
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni odpowiedzialni za prawidłowe rozliczanie zobowiązań podatkowych.
Program szkolenia
- Zmiany wprowadzone do systemu KSeF od lipca 2025 r.:
- Wydłużenie okresu wdrażania dla podmiotów małych – kto jest objęty zmianą? Jaki jest okres wdrożenia KSeF dla tych podmiotów?
- Pojęcie OFF24 – czego dotyczy?
- Faktury typu RR, faktury dla osób fizycznych – możliwość ich wysyłania;
- Brak sankcji do końca 2026 r. za błędy w wysyłaniu faktur;
- Wprowadzenie możliwości wysyłania faktury elektronicznych, papierowych obok faktur ustrukturyzowanych;
- Dwa numery NIP – sprzedającego i odbierającego fakturę;
- Schema nr 3 – zmiany w odniesieniu do poprzednich wersji faktur ustrukturyzowanych;
- Możliwość wysyłania załączników do faktur – dla kogo możliwość? W jakiej formie?
- Inne zmiany a ich skutki praktyczne dla podatników.
- Problemy praktyczne związane z wdrażaniem KSeF:
- Czy można wysyłać faktury wcześniej? Czy należy mieć zgodę drugiej strony? Czy można wysyłać niektóre faktury do KSeF?
- Sposoby wysyłania faktur ustrukturyzowanych: Token a podpis kwalifikowany;
- Kto ma wysyłać faktury a kto ma je odbierać?
- W jaki sposób wysyłać faktury: paczka., każda faktura osobno;
- Czym jest kod QR?
- Jak potwierdzać zakup towarów przy płatnościach przelewem, gotówką, kartą płatniczą;
- Kto ponosi odpowiedzialność w zakresie KSeF;
- Jak przechowywać faktury? Ile czasu? Jaki jest okres przedawnienia kontroli?
- Jak wysyłać załączniki do faktur? Czy istnieje możliwość wysyłania poprzez KSeF?
- Inne dokumenty a KSeF: faktura uproszczona, e-paragon.
- Problemy merytoryczne związane z fakturowaniem a KSeF:
- Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG;
- Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura;
- Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów;
- Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący;
- Błędny NIP a umieszczenie faktury w KSeF;
- Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur i wysyłania ich do KSeF;
- Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
- Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem;
- Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca;
- Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KSeF?
- Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
- Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KSeF;
- Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur.
- Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:
- Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej;
- Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
- Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KSeF?
- Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne.
- Szczególne rodzaje faktur a KSeF:
- Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu KSeF – czy będzie możliwe?
- Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania;
- Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3;
- Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej;
- Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta;
- Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KSeF?
- Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej;
- Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego.
- Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KSeF:
- Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KSeF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa;
- Obraz faktury wysyłany mailem obok KSeF – czy możliwy?;
- Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu KSeF?
- Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a KSeF ;
- Wysyłanie faktur a ich przechowywanie.
- Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:
- Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący;
- Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności;
- Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością;
- Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności;
- Brak wysyłania faktur do KSeF a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?
- Pytania uczestników
Informacje organizacyjne:
- szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
- dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
- w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).