Szkolenie : BEZPIECZNE UMOWY KSIĘGOWE – ZASADY SPORZĄDZANIA UMÓW, PRZYKŁADOWE ZAPISY CHRONIĄCE KSIĘGOWYCH
Cena szkolenia obejmuje: dostęp do szkolenia online, autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu dla każdego uczestnika. (Faktury „zw” dla sektora finansów publicznych po przesłaniu oświadczenia o zwolnieniu z VAT). Płatność do 14 dni po szkoleniu.
Zaufali nam :
CEL:
Poznanie zasad konstruowania umów zarówno w biurach rachunkowych, jak i na etatach.
Zyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie:
- o co należy zadbać przy kształtowaniu umowy z pracodawcą/klientem
- jak można bronić się przez zarzutami ze strony obsługiwanej jednostki albo organów postępowania karnego
- jakie są najczęstsze sytuacje, w których księgowi ponoszą odpowiedzialność na podstawie umowy
- na co zwracać uwagę w obliczu sporu sądowego.
Dla kogo
- księgowi
- główni księgowi
- specjaliści podatkowi
- właściciele biur rachunkowych;
- dyrektorzy finansowi
- pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- pełny zakres wiedzy teoretycznej;
- pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
- możliwość konsultowania swoich wątpliwości z praktykiem – doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
- możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
- szeroki zakres materiałów szkoleniowych.
Program szkolenia
- Rodzaje możliwych stosunków prawnych między księgowym a obsługiwanym klientem – ogólne porównanie:
- Umowa o pracę, zlecenie czy kontrakt w ramach działalności gospodarczej? – wybór najkorzystniejszego wariantu – co wziąć pod uwagę?
- Konsekwencje wyboru określonego wariantu pod kątem odpowiedzialności księgowych (odpowiedzialność cywilna, karna, karno – skarbowa, pracownicza, administracyjna księgowych).
- Rodzaje umów i zasady ich zawierania, w tym wybór najkorzystniejszej formy.
- Zasady konstruowania umów wraz z przykładowymi klauzulami umownymi prezentowanymi w trakcie szkolenia:
- Prawidłowe określenie przedmiotu umowy i zakresu obowiązków księgowego – jak odróżnić zakres zlecenia od dodatkowych zleceń klientów objętych dodatkowym wynagrodzeniem.
- Zasada ceny rynkowej – jak wyceniać zlecenia?
- Terminy dostarczania dokumentów – jak się zabezpieczyć przed nieterminowym dostarczaniem dokumentów przez klientów?
- Zasady kształtowania wynagrodzeń przez księgowych (ryczałt, stawki godzinowe, wynagrodzenie od wyniku, inne systemy) – jak wybrać najkorzystniejszy?
- Rodzaje dokumentów księgowych dostarczanych przez klientów – jak się zabezpieczyć przed zaksięgowaniem błędnych lub niekompletnych dokumentów i danych?
- Doradztwo podatkowe – czy księgowi mogą świadczyć takie usługi?
- Kasa fiskalna – kiedy księgowy musi ją posiadać?
- Zasady opisu faktur przez klientów a prawidłowe księgowanie i składanie JPK_VAT (w tym kody GTU, procedury, stawki podatku VAT, stawki ryczałtu).
- Przedawnienie roszczeń cywilnoprawnych wynikających z umów.
- Przedawnienie roszczeń pracowniczych wynikających z umów.
- Tryby rozwiązania umów (np. wskutek rażącego naruszenia obowiązków przez klienta).
- Pełnomocnictwa do umów (jakie wybrać, czy księgowy może być pełnomocnikiem ogólnym klienta?).
- Uzyskiwanie od klientów informacji o kodach GTU i Procedurach w JPK_VAT.
- Pozostałe – istotne klauzule umowne.
- Instrumenty ochrony księgowego:
- Ubezpieczenia OC obowiązkowe i dobrowolne dla księgowego.
- Jak się bronić przed odpowiedzialnością odszkodowawczą?
- Jak się bronić przed odpowiedzialnością karną i karną skarbową?
- Kary umowne w umowach księgowych- czy i kiedy stosować?
- Dlaczego księgowy nie powinien podpisywać formularza VAT-R?
- Umowy księgowe a zgłaszanie schematów podatkowych (MDR).
- Windykacja klientów.
Informacje organizacyjne:
- szkolenie będzie zorganizowane jako webinarium w formule online na platformie ClickMeeting. Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy korzystać z komputera (smartfona) z dostępem do internetu oraz z aktualną przeglądarką internetową;
- dzień przed szkoleniem otrzymają Państwo od nas emaila wysłanego z platformy ClickMeeting z niezbędnymi informacjami do zalogowania się na platformę szkoleniową oraz linkami do materiałów szkoleniowych;
- w trakcie szkolenia można na czacie zadawać pytania prowadzącemu, obsługa jest łatwa (intuicyjna).